Senselab is medegetrokken geweest in het organiseren van evenement van Schuberg Philis in 2011

Welcome naar de Open Blog van Sense Lab

Beste bezoeker!

Welcome naar de Open Blog van Sense Lab.

Graag lezen wij uw mening en wisselen ervaringen met u.

Wellicht heeft u zelf ook interessante vragen of opmerkingen op het gebied van entertainment en belevingscommunicatie. Wij zijn daar erg benieuwd naar. Laat dus ook jou topic achter op ons forum en ontketen een leuke discussie tussen de mensen in jouw vakgebied!


Rituals

Globale strategie


Rituals is inmiddels een gevestigde naam in veel landen in Europa. Het merk neemt je mee in een wereld vol geuren, kleuren en inspiratie. Met Rituals worden de alledaagse handelingen weer iets bijzonders. Rituals is dan ook het eerste merk dat home en body cosmetics combineert. En dat maakt het merk uniek.

‘Rediscovering the Moment’

De Rituals Stores stralen de filosofie van Rituals uit. Een bezoek aan de winkel is dan ook een beleving, omdat alle zintuigen geprikkeld worden. Je hoort rustgevende muziek, de aroma’s komen je tegemoet, je ziet de prachtige inrichting met overal betoverende kleuren en je kunt de producten op je huid voelen.


SenseLab heeft haar expertise ingezet om te bedenken welke exclusieve experience een echte toevoeging zou zijn voor het merk en voor de winkelbeleving. Zou het niet geweldig zijn extra traffic naar de stores te genereren, extra publiciteit te krijgen én de bezoekers en klanten een once in a lifetime experience mee te geven?

Rituals Stores Experience Tour

SenseLab brengt Rituals het idee om een Rituals Stores Experience Tour te ontwikkelen. Een aantal weken lang, tourt een exclusieve SenseLab Experience langs de Rituals Stores in de grote steden. De positieve beleving in de winkel wordt zodanig versterkt, dat het winkelimago verhoogd wordt, de bezoekfrequentie stijgt en de bezoeksduur van de gemiddelde klant wordt verlengd. Het idee is een ‘money-can’t-buy-experience’ te ontwikkelen:

“Na een ochtend van vergaderingen en stress loop ik door de stad. Ik heb behoefte aan rust. Een warm bad zal wonderen doen, maar helaas heb ik om 15.00 uur alweer een afspraak. Dan zie ik opeens een Rituals store. Ik ben er wel eens binnen geweest om een cadeau voor een vriendin te kopen. Ze vertelde me dat de bodyscrub héérlijk was. Ik krijg nu sterk de behoefte mijzelf eens te verwennen, want dat heb ik wel verdiend! Als ik binnenloop voel ik de rustige en authentieke sfeer van de winkel. Ik wordt aangesproken door een vriendelijke vrouw. Zij vertelt me dat er een manier is om te kijken waar mijn lichaam en geest op dit moment de meeste behoefte aan heeft. Ze maakt een aurafoto. De vrouw legt me de aurafoto uit en de kleuren blijken een recept te zijn. Ik wordt doorverwezen naar een zuurstofstation, waar ik het lavendel-aroma kan uitproberen om mij volledig te ontspannen. Vervolgens krijg ik een kleine handmassage en een heerlijke kop thee, en wordt mij uitgelegd welke lijn van Rituals het beste bij mij past. Na deze luxe en verwenning besluit ik een energizing bodycream te kopen en bedank ik de aurafotografe. Ik loop met een onspannen en gelukkig gevoel de winkel uit: Laat die afspraak maar komen!”

Uitleg:

Door middel van aurafoto-techniek bepalen we welke verzorging het beste bij de bezoeker past. Als bijvoorbeeld de kleur geel -welke staat voor energie en vrolijkheid- in de aura overheerst, kunnen we een rustgevend aroma adviseren. Dit aroma kan de bezoeker met een zuurstofshot bij de Oxygen Aroma Bar uitproberen. Tevens raden we aan een Relaxing Rituals product te kiezen, met ingrediënten als frangipane, ylang ylang, sinaasappelbloesem, lotusbloem en rijstmelk. Door de bezoeker tijdens de handmassage een heerlijk kopje echte Rituals thee aan te bieden, wordt het bezoek aan de Rituals store een ware beleving.

De kleurenleer is hierbij de grootste inspiratiebron. Zo zal een paarse kleur bijvoorbeeld leiden tot inspiratie en creativiteit, een gele kleur tot energie, bruin tot een juiste balans tussen lichaam en geest en ga zo maar door. Professionele aura-specialisten zullen de klanten een waardig en eerlijk advies geven.

De auralezer geeft de bezoeker een aurafoto mee met daarop een ‘recept’:

• 3 minuten genieten van een aangeraden aroma bij de Oxygen Aroma Bar

• 1 verzorgende handmassage

• verschillende Rituals producten

• een heerlijk kopje echte Rituals thee

Voorbeeld:

De bezoeker zal aan de hand van dit recept een weg door de winkel vinden en optimaal verzorgd en verwend worden. Dit stimuleert de bezoeker tot kopen, maar nog belangrijker, de bezoeker zal het merk Rituals beleven!

Senselab levert:

1x aurafotograaf en auralezer

4x Oxy-aromastation

1x Handmassage

1x Voetmassage



Unieke BONUSACTIE Senselab Ambassadeurs.

Iedere succesvolle tip van u is ons € 200 waard! Senselab levert exclusieve belevingsitems voor bijeenkomsten, party's en evenementen aan bedrijven én particulieren.

Voor het verwerven en verzorgen van de benodigde opdrachten hebben wij het Senselab Ambassadeurs Netwerk opgericht. Met dat netwerk willen we onze belevingsitems en het belevingsbureau Senselab nadrukkelijker onder de aandacht brengen van onze doelgroep.

Het idee is simpel.Vanuit de gedachte dat we het altijd al in belangrijke mate moesten hebben van mond-tot-mondreclame, vragen we u om Senselab onder de aandacht te brengen van uw relaties.

Mocht daar een opdracht uit voortkomen, dan ontvangt u als "Ambassadeur" een aanbrengpremie van € 200,-. Door u aangebrachte klanten maken kans op een AXBO wekker, of wellicht een pup: een Russische Toy Terriër! Géén addertjes onder het grasOns aantrekkelijke aanbod is eerlijk en écht zo eenvoudig als het hierboven klinkt. Maar uiteraard zijn er een aantal voorwaarden aan verbonden om misverstanden te voorkomen.

Die vindt u hier.

Breng ons onder de aandacht bij familie, vrienden en bekenden, verenigingen, event managers, marketing managers,pr-managers, eventcommissies, feestcommisies, ondernemingsraad, secretaresses, office managers, producers, reclamebureau’s en clubleden.

Vertel het collega's, praat er over in uw netwerken en bij (andere) bedrijven. Bel ze, stuur een mailtje, gebruik sociale media of maak een website. Bij wie en op welke manier dan ook; een succesvolle promotie is ons een fikse beloning waard!

Aan de slag

• Bekijk de website van het Senselab, zodat u weet waar u het over heeft;

• Bekijk de voorwaarden bonusactie (hieronder), en weet hoe het werkt;

Login en maak profiel van jezelf: inschrijven is een voorwaarde.

• U kunt nu gratis onze catalogi op uw website plaatsen. Vraag daarvoor bij Senselab embedcode aan.

• Bekijk onze voorbeeld nieuwsbrief, en weet hoe u eenvoudig per e-mail reclame maakt: forward deze link naar jouw klanten, collega’s en je sociale netwerk met de aanbeveling om het goed te lezen.

• Bekijk onze voorbeeld digitale brochure, zodat u weet hoe u zonder veel moeite zelf een digitale brochure kunt strooien;

• Bekijk de Senselab Facebook pagina en like us,• vergeet niet aan uw relatie uw naam door te geven zodat wij kunnen u terugvinden voor de uitbetaling van bonus bij boeking

Leidt uw tip tot een boeking, dan ontvangt u € 200,-. Bovendien maken de via u verwezen belangstellenden kans op een AXBO wekker en een heuse Toy Terrier.